Pressmeddelanden och nyheter / 6 februari, 2013

Livsfaser och Grått guld på tredje handelsseminariet

-Det är livsfaserna – inte åldern som styr konsumtionsmönstren. Ena dagen singel, andra dagen familjeförsörjare, säger Meta Troell, omvärldsanalytiker på Svensk Handel, när hon den 5 feb gästade Staffanstorp, och höll föredrag på temat Koll på kunden, samt Det grå guldet. För att inte tappa ytterligare behöver handeln bli duktig på att möta kundens behov, våga fråga och ge förslag. De framtida medarbetarna blir ambassadörer, coacher och rådgivare, var budskapet under kvällen.
Andra budskap under seminariet var att med rätt bemötande kan handeln få en köpstark och trogen konsumentgrupp, oavsett om man säljer leksaker, inredning eller goda ostar. 50 plus-generationen äger 75 procent av aktierna, 80 procent av köpkraften och har god kunskap om var och vad de vill handla.
Sätt fram en stol med karm och bjud in dem i din butik, avslutade Meta Troell inför dryga 30-talet handelsidkare från Staffanstorps kommun.




0 Comment

Kommentera