Pressmeddelanden och nyheter / 5 januari, 2015

Företagsskola med Nyföretagarcenter Syd – hur får du effektivt utrymme i medierna? 20/1

Streetsmart pr: så får du effektivt utrymme i medierna

Att få berätta om sitt företag och sin produkt i tv, tidningar och på rätt bloggar kan innebära genombrottet för det nystartade företaget – men är få förunnat.

Skälet är enkelt. Streetsmart pr är ett hantverk som kräver förståelse för hur en redaktion jobbar, vad en journalist nappar på och vad som gör en nyhet läsvärd. Samt förstås hur man skriver en pressrelease, när man skickar den och hur man fixar rätt slags bilder.

Jacob Härnqvist har jobbat som marknadsförare, entreprenör och journalist i tjugo år, och vet av egen erfarenhet vad som funkar och inte. Här ger han sina bästa tips. Jacob Härnqvist har drivit eget företag i tjugo år, idag som kommunikatör och tidigare som journalist, fotograf och bokförläggare. Jacob har även jobbat som copywriter för några av Öresundsregionens ledande reklambyråer. Han är utbildad marknadsförare och har även läst medievetenskap på Lunds universitet.

Datum och tid: 20/1, 17:00

Plats: Nyföretagarcenter Syd, Baltzarsgatan 18

Pris: Kostnadsfritt

Anmälan